čtvrtek 24. července 2014

Dneska...

...se počasí pokazilo a pěkně se i ochladilo..Zůstali jsme celý den doma a tak jsem upekla makové rohlíčky a umíchala čokoládovo-kávový nápoj se zmrzlinou.
 
Makové rohlíčky
250g másla
400g hladké mouky
250g kysané smetany
 
  Do misky si dáme všechny suroviny a vařečkou zamícháme, potom směs vyndáme na vál a zpracujeme v hladké těsto které necháme 20 minut odležet v ledničce. Mezitím si připravíme náplně. Já jsem měla makovou, ale může být i tvarohová nebo ořechová. Těsto vyndáme a rozdělíme asi na pět částí. Z každé části vyválíme kruh asi 22cm, potřeme rozšlehaným vajíčkem, rozdělíme na pravidelné trojúhelníky, na širší konec dáme náplň a srolujeme v rohlíček. Všechny rohlíčky pomažeme rozšlehaným vejcem a pečeme v troubě na 160 stupňů 30 minut. Po upečení obalujeme v moučkovém cukru.
 




 
Mějte krásný den
vaše Iveta

11 komentářů:

  1. Dobrotu neskutečnou sis upekla :-))) dobrou chuť !!!

    OdpovědětVymazat
  2. U nás bylo pěkně .... ale s rohlíčky mi děláš chutě:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ivetko, u más také hnusně, ale jsem v práci, tak mi to tak nevadí. Ty rohlíčky vypadají chutně. Jen kdyby to šlo sebrat z fotky :-) Hezké dny, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dneska je zase pěkně ošklivo :( rolíčky vyzkoušej jsou dobré...hezký den Iveta

      Vymazat
  4. To vypadá Ivet na pořádnou delikatesu:-)))) U nás je stále vedro... tak posílám nějaké sluníčko i k vám. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem našla recept v jednom kalendáři. Vždycky,když peču něco nového tak mám strach jaké to bude.Rohlíčky zařadím do mých receptů a zase je udělám jsou výborné. U nás vysvitlo sluníčko až teď odpoledne.Asi už došlo od vás :-)....pa Iveta

      Vymazat
  5. Ivetko, dobrý den, opět jste mě dostala, rohlíčky vypadají mňamózně, vyzkouším hned, jak se trochu ochladí. Jsem z Prahy a tady kromě velkého večerního slejváku tuším, že v úterý je pořád horko a horko.
    Ingredience mám doma včechny, tak když bude pořád hic, udělám to stylem - zastihla mě noc :-), protože už tu úplně slintám do klávesnice :-).
    přeji krásný víkend Jana V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je zkuste jsou výborné a druhý den ještě lepší,ale je fakt,že jich moc nezbylo mizely rychlostí blesku :-)))Já je udělám příště i s tvarohem.U nás na severu je vždycky horší počasí....mějte se krásně a zase se zastavte Iveta

      Vymazat
  6. To je něco pro me chuťove pohárky, mam moooc ráda mák ;-) Vypada to krasně

    OdpovědětVymazat